איך תצרו פיד מעניין באינסטגרם לפי נושא? 15 בדצמבר 2018 – Posted in: כללי, שיווק באינסטגרם – Tags: , , ,

אחרי הרבה זמן שאני מעלה פוסטים מגוונים באינסטגרם,
הרגשתי שמתחשק לי לעשות משהו אחר –
גם ברמה הויזואלית וגם ברמת התוכן.
עד לפני הפרויקט #האנשיםשלזורה שעליו אני רוצה לספר בפוסט הזה,
העלתי באופן שוטף תכנים הקשורים בנושא ההתמחות שלי (שיווק באינסטגרם כאילו דה!),
קצת מהעשייה היום- יומית שלי,
הקפדתי לפלפל בקצת בתכנים אישיים: לייף סטייל, אופנה ומשפחה.

מה שנקרא "עבדתי לפי הספר" גיוונתי בנושאים והשתדלתי להיות מעניינת.
העניין הוא שאיכשהו לא הצלחתי לשלב ולתת במה כמו שצריך
לאנשים שעוטפים אותי לאורך הדרך – כי האנשים האלו הם בעצם הם חלק גדול מהעשיה שלי.
אז החלטתי להקדיש לעניין תקופה בה אני אעלה בכל פעם.

כשאני מסתכלת על עצמי – אני רואה את האנשים הסובבים אליי (צילום: שמרית הלל)

אולי זה לא משהו שהוא מוגדר באופן רשמי בעבודה שלי
אבל אני באמת מרגישה שהיכולת לזהות אנשים טובים,
להאמין בהם (והם בחזרה בי) ולעבוד בהדדיות ובאהבה
זה אחד מהגורמים שלי להצלחה – ומה שמניע אותי.
אני מוקפת באנשים משמעותיים שאספתי בדרך המקצועית שלי,
ולכן החלטתי להקדיש פרק זמן לאותם אנשים,
לתת במה לכל אחד מהם, לספר עליו ועל הקשר שלנו בכמה מילים.

כך נראה הפיד שמתוייג תחת ההאשטאג #האנשיםשלזורה (צילומים: שמרית הלל * ורד פרקש)

ככה יצרתי גיוון בתכנים שלי, והוצאתי מעין "מהדורה מוגבלת" באינסטגרם שלי שעוסקת רק בהמלצות על אנשים שסובבים אותי.
את הרעיון הזה, אני מתכוונת לשכפל ומידיי פעם לעסוק בתחום שונה שנוגע ללבי או משהו מהתחום המקצועי שלי.

ומה אתם יכולים לקחת מזה?

גם אתם יכולים לייצר פיד מתוכנן לפי נושא,
להתייחס לתקופה בה תפרסמו את הפוסטים הללו
כמו בעיתונות: גליון חגיגי סביב נושא מסויים.

אז איך בונים פיד לפי נושא:
1. בוחרים נושא, כאילו דה!
בחרו נושא בוער מהתחום שלכם, כזה שיש לכם הרבה מה להגיד עליו
והתחייבו על לפחות 12 פוסטים:
שזה בעצם ארבע שורות של שלוש פוסטים
במידה ואתם מפרסמים שלוש פעמים בשבוע –
הפיד הזה אמור להחזיק חודש
(בדיעבד, אני הייתי עושה פיד יותר מקוצר ממה שיצא לי בסוף – זה היה ארוך מידיי)

2. בחרו האשטאג ייעודי לנושא
בעוד מיליון שנה אחרי שיהיו לכם מיליון פוסטים נוספים אחרי הפרויקט הזה,
אני בטוחה שהמאמץ של לגלול כל כך הרבה אחורה יהיה לכם מאוד קשה
(בכל זאת פעולת גלילה ידועה כפעולה מעייפת מאוד!)
ולכן, כשאתם מעלים תמונה מהפרויקט אל תשכחו לתייג אותה בהאשטג הייחודי שלכם
(כמו שאני עשיתי עם ההאשטאג #האנשים של זורה)

3. תנו גם טיפה ספייס
זה טוב ונחמד להעלות פוסטים על נושא מסויים
אבל תנו טיפה ספייס לעצמכם לדבר על דברים מיוחדים
כמו למשל חגים, ארועים או אפילו מכירות
כך למשל אני הכנתי כמה פוסטים עם תמונות שהם לא סביב הפרוייקט של #האנשיםשלזורה
שאפשרו לי לדבר על נושאים שונים.
הנה דוגמה לפוסט שהזמין לפעילות בקבוצת הפייסבוק שלי 'אינסטה זורה'.
כשתכננתי את הפיד שמתי "חורים" למשפטי השראה ששימשו אותי לעדכונים שוטפים בעסק:

4. תכננו באמצעות אפליקציות לתכנון הפיד
אני למשל משתמשת האפליקציה שנקראת PLANOLY
בה אני יכולה לתכנן מראש פוסטים גם ברמה הויזואלית וגם ברמת התוכן המתלווה לכל פוסט.
בנוסף השקט הנפשי שאני מסודרת לX זמן מראש – עושה לי הרבה שקט בלב ונעים בעיניים.
בסרטון הבא, אני מסבירה איך אני משתמשת באפליקציה הזו:

 

5. כשאתם מתכננים את הפיד המיוחד שלכם, תדאגו קודם להסתכל ביומן:
בדקו אם יש ארועים מיוחדים כמו חגים, ימי זכרון, חופשות וכו'
כך שהפיד היפה שלכם, לא יהיה מנותק מהמציאות.

 

זהו. עכשיו תורכם
תנו לי בפידים היפים שלכם!